Poslání studia
Příprava špičkových specialistů pro oblast inovací a rozvoje inovačního potenciálu organizací. Studijní program rozvíjí kreativitu, inovační myšlení jednotlivců i týmů a podporuje uskutečňování rychlých účinných změn.
Vyváženě koncipováno pro výrobní podniky, služby, i instituce veřejné sféry. Zastoupení účastníků z nejrůznějších sfér přispívá k obohacování náhledu na problém o pohled nezatížený provozní slepotou vlastního oboru.
Prosazujte, podněcujte, podporujte, vytvářejte ZMĚNY A INOVACE.
Rámcový program studia
Základy psychologie tvořivosti
- Vstup do problematiky tvořivosti a inovací
- Psychologie tvořivosti
- Podstata a principy tvůrčího procesu
- Základní bariéry v kreativitě
- Motivační faktory vedoucí k seberealizaci a navyšování vědomí vlastní hodnoty
- Relaxace, koncentrace (5P, Jacobsonova progresivní relaxace, nácvik řízení imaginace, autogenní trénink…)
Inovace
- Inovační podnikání
- Inovační management
- Inovační proces výrobku
- Inovační proces technologického postupu
- Inovační proces služby
- Tvorba nových produktů (výrobků, služeb)
Metody a nástroje k tvořivému řešení problému
- Analýza SWOT
- Analýza silových polí
- Brainstorming a brainwriting
- Analogie a asociace
- Synektika
- TRIZ/ARIZ
- SIPOC
- Rybí kost
- Kepner-Tregoe
- CATWOE
- Occamova břitva
- Obrácení problému
- Myšlenkové mapy
- WBS
Kreativita
- Kreativita jako konkurenční výhoda
- Kreativita specifická a nespecifická
- Motivace ke kreativitě a inovacím
- Kreativní proces, jeho fáze a jeho podpora
- Rozvoj osobní a týmové kreativity (koláže, fotografie, literární a technická kreativita, reportáže…)
Manažerské dovednosti
- Řízení změn
- Manažerské rozhodování
- Projektové řízení
- Komunikace a kreativita
- Transakční analýza
- Psychologické hry
- Vůdcovství a kreativita
- Soustava řízení Baťa