Poslání studia

Příprava špičkových specialistů pro oblast inovací a rozvoje inovačního potenciálu organizací. Studijní program rozvíjí kreativitu, inovační myšlení jednotlivců i týmů a podporuje uskutečňování rychlých účinných změn.

Vyváženě koncipováno pro výrobní podniky, služby, i instituce veřejné sféry. Zastoupení účastníků z nejrůznějších sfér přispívá k obohacování náhledu na problém o pohled nezatížený provozní slepotou vlastního oboru.

Prosazujte, podněcujte, podporujte, vytvářejte ZMĚNY A INOVACE.

Rámcový program studia

Základy psychologie tvořivosti

  • Vstup do problematiky tvořivosti a inovací
  • Psychologie tvořivosti
  • Podstata a principy tvůrčího procesu
  • Základní bariéry v kreativitě
  • Motivační faktory vedoucí k seberealizaci a navyšování vědomí vlastní hodnoty
  • Relaxace, koncentrace (5P, Jacobsonova progresivní relaxace, nácvik řízení imaginace, autogenní trénink…)

Inovace

  • Inovační podnikání
  • Inovační management
  • Inovační proces výrobku
  • Inovační proces technologického postupu
  • Inovační proces služby
  • Tvorba nových produktů (výrobků, služeb)

Metody a nástroje k tvořivému řešení problému

  • Analýza SWOT
  • Analýza silových polí
  • Brainstorming a brainwriting
  • Analogie a asociace
  • Synektika
  • TRIZ/ARIZ
  • SIPOC
  • Rybí kost
  • Kepner-Tregoe
  • CATWOE
  • Occamova břitva
  • Obrácení problému
  • Myšlenkové mapy
  • WBS

Kreativita

  • Kreativita jako konkurenční výhoda
  • Kreativita specifická a nespecifická
  • Motivace ke kreativitě a inovacím
  • Kreativní proces, jeho fáze a jeho podpora
  • Rozvoj osobní a týmové kreativity (koláže, fotografie, literární a technická kreativita, reportáže…)

Manažerské dovednosti

  • Řízení změn
  • Manažerské rozhodování
  • Projektové řízení
  • Komunikace a kreativita
  • Transakční analýza
  • Psychologické hry
  • Vůdcovství a kreativita
  • Soustava řízení Baťa